Friday, February 15, 2008

your death certificate

hari ni mood cikgu aku baik, masok class pon senyum.
aku rase semalam bini die urut sampai die tetido kot.
hehe.

so die cerita la 1 fairytale kat klas aku pagi tadi.
die ade sorang patient dr lviv. baru dtg seminggu kat spital daerah aku.
jauh jugak lviv dari tempat aku.
kalo naik ketapi 24jam baru sampai. border dgn poland.

umur patient die 28 thn. mude lagi.
mase die umur 21 thn die masok penjara, mcm kat sg buluh tu.
tp kat sini lg terok, kotor, usang, kelam n mmg buruk.
dah la sejok kat sni, bawah paras beku. kalo xder heater, x tau la.
die kne penjara 10 thn, x tau ape kes...hehehe...(mcm ayat biase dgr jer)
n ade lg 3 thn lagi baru grad n bole kluar penjara.
tp skang dah jd patient cikgu aku, maknenyer dah merdeka la.
dapat ampun dari yam tuan besar lviv kot. hehe.

last year time dlm penjara, die ade gangrene kat toe die,
dr. diagnose die ade diabetic food.
so surgeon dtg la penjara tu nak buang toe die,
dah la under local anasthesia, (giler sakit potong jari kaki dlm keadaan waras)
pergghhh kalo aku kluar sume bahan kumuh dari badan aku tahan sakit.
yg lagi sedih, time tu jugak surgeon tu sedar mamat ni ade seminoma (testis cancer)
serazu surgeon tu buang testis belah kiri die. org cakap sambil menyelam kite mengintai.
maknenye hari tu jugak die hilang ibu jari belah kanan n testis belah kiri.
dasyat ujian utk mamat ni.

lepas seminggu dr. tu dtg futher checkup, time ni detect pulak lump kat perot die.
dr. tu diagnose lipoma, metastasis dari testis cancer tu.
biar jer la, xkan nak operate lagi. kalo aku pon x sanggup nak tgk patient aku camtu.

lepas 6 bln....huhu...perot die membesar 3x ganda.
diagnose metastasis of seminoma, stage 4.
cikgu aku cakap kalo patient dtg dgn cancer stage 4,
boleh terus tulis kan death certificate utk die.
xder cure/treatment yg bole menolong lg. hanye mati ubat die. huhu.

cikgu aku cakap paling susah nak consult patient yg ade cancer stage 4. sedih die ckp.
yer la umur mude lg 28, tp dah tau nak mati bile-bile mase.

aku diam jer la dengar citer ni,
n aku pon terpikir ape salah mamat tu sampai kene penjara 10 thn?

No comments: