Thursday, February 26, 2009

shaurma

skang cycle kat cardiocentre...
cycle gaatroenterology.
dekat dgn moskolso...so slalo bekpes kat sane.
kat moskolso ade sorang brader tatar jual shaurma...
shaurma name kat sni.
kebab kat arab.
buritos kat us.
x kisah la name per, janji sedap.
kat msia aku slalo gak beli...
member aku jual kat pasat tani.

nak citer pasal mamat tatar ni.
macho abis...
badan mcm bodybuilder.
alim pon ble tahan.
susah nak jumpe org tatar alim.
kat sni tatar kire islam coz x mkn babi jer.
pastu lekat sticker allah n muhammad kat cermin keter.
so diorang ingt dah ckup islam.
bg salam pon dah kire alim.
setakat minum.
ada tatoo.
diorang selamber jer.
nak wat camner. xder org ajar kot.
ker sebab lame sgt bwh empire komunis.
so diorang luper.

aku ade burak dgn member aku nyer atok.
org tatar. dlu duk uzbekistan, pastu dtg blk crimea.
coz diorang claim crimea ni tempat diorang.
ntah la, aku pon xtau.
aku rase yer kot, mmg time zaman islam berkembang dlu.
kat sni islam kuat.
pastu russia masok, abis. jd la komunis sume.
atok tu ckp..nak semayang x bole, nak simpan quran pon xle.
no wonder la, basic diorang x kuat.
semayang x bole, bc quran x bole.
but tu 50 years ago beb...skang da bole...
dah free dr russia.
sape yg alim zaman tu, ade la quran kecik, kecik giler2..
besar kotak mancis..kecik lg kot, aku penah tgk...
tp isi complete, mate xle rabun la nak bace.
so diorang simpan yg kecik jer..
tu pon gantung kat dade...takot ilang.
mmg susah diorang nak mangamal kan ugama.

kalo jd kat msia camtu..ushhh..x tau la.
mau aku ade tatoo harimau kumbang kat belakang aku...mcm waja timur.
kat lengan kiri bob marley...
kat dada bunga ros..hehehe...
tp alhamdulillah aku tau haram wat tatoo.
bapak aku antar aku g sekola kafa.
ustazah ckp tatoo haram.

ermmmm...
berbalik kpd mamat tatar ni...
ade sekali tu aku dtg lambat, dekat nak mgrib.
sni magrib kol 5.30pm
kat msia br nk g padang men bola.
hr tu blk lambat pasal ape ntah n lapar giler.
singgah jap, layan shaurma best.
tgh2 mkn die tutp kedai.
aku tanyer la naper tutup.
awal lagi ni.
die ckp die nak semayng magrib, so kne tutup kedai.
huh, terdiam aku.
mcm x caya, kalo kat mekah logic gk.
tp kat negare jajahan komunis ni.
terpikir gak la.
dlu aku men bola. dengar azan br stop men.
tp x blk umah g, lepak, teman member isap rokok dlu.
org blk dr masjid, br la nk blk rumah.
ushhh...
tu x kire lagi org islam yg meniage kat msia.
x penah aku jumpe tutp kedai.
mybe ade kot, aku jer x penah jumpe.
mamat ni kire 1st time aku jumper..
org yg meningal kan dunia seketika utk agama...
selamber jer die tutup.
ade jer customer nak beli kat luar. die x kisah.
kuat iman mamat ni.
aku pon malu la time tu.
die tgu aku abis mkn, br die ble tutup n semayg.
aku pon ape lg.
x kunyah dah shaurma.
men telan jer mcm piton (ular sama bhs russian).
nak tercekik pon ade. huhuhu.

tu la brader tatar macho yg aku kenal.
1 lg yg menambahkn macho brader tatar ni.
plus 10% ensem bak kate zamir.
sebab biler aku mkn die ks diskaun singgit.
kadang2 die ks zilioni chai free.
hehehhee. tu la aku slalo dtg kedai die.

tp aku x tau name die...ermmmmmmm...xper2...
next week aku g lagi mkn shaurma n tanyer name die.

1 comment:

Fitri said...

katne kedai die tu eddy?sedap x shaurma die?